ShopBetter.no vilkår og betingelser

Denne tjenesten tilbys av ShopBetter ApS ApS (shopbetter.no) - Adelgade 12, 1, 9000 Aalborg, Denmark. MVA: 40004106. Følgende vilkår og betingelser utgjør hele avtalen mellom tjenesteleverandøren (ShopBetter ApS ApS) og brukeren.

shopbetter.no er den eneste online shoppingopplevelsen du trenger. En butikk hvor du finner alt på et sted med de beste produktene til de laveste prisene, auksjoner, spill hvor du kan vinne gevinster, rabatter og mye mer. Vi sørger for at du som et av våre medlemmer aldri trenger å handle noe annet sted igjen.

Disse vilkårene og betingelsene gjelder for kjøp av varer hos shopbetter.no for leveranser i Norway, med mindre annet er uttrykkelig avtalt.
For å handle på shopbetter.no må du være 18 år eller eldre og ha gyldig betalingskort. Dersom du ennå ikke har fylt 18 år, kan en foresatt bestille på dine vegne.


HVORDAN HANDLE FRA OSS

Velg varene du vil kjøpe og legg dem i "handlekurven". Du kan endre innholdet i handlekurven, og du kan fortløpende sjekke innholdet og prisene på varene helt frem til den aktuelle bestillingen. Alle prisene på shopbetter.no inkluderer moms og frakt.
Klikk på "Handlekurv" når du er klar til å bestille og skriv inn navn, postadresse, e-postadresse, telefonnummer, betalingsmåte og velg fraktmetode (der det er mulig).
Du kan endre innholdet i handlekurven til du bekrefter kjøpet ditt helt til du trykker på knappen "Fortsett til betaling". Bestillingen din vil deretter bli behandlet av shopbetter.no.


MEDLEMSKAP

ShopBetter.no-medlemskap gir deg tilgang til spesielle medlemstilbud, unike produktpriser osv. Det er valgfritt om du vil handle som registrert medlem hos shopbetter.no. Medlemskapet er et alternativ, som du aktivt gjør mens du legger inn bestillingen, eller direkte ved å bruke registreringssidene.


VILKÅR FOR MEDLEMSKAP
Søk kun hvis du aktivt har valgt et medlemskap. Det vil bli angitt i e-posten din og direkte på profilen din om du har valgt et medlemskap.

1. Fordeler
Medlemskapene gir deg tilgang til spesielle medlemstilbud og rabatter på produkter hos shopbetter.no. Faktisk er vi så sikre på prisene våre at hvis du finner prisen billigere noe annet sted, vil vi matche den prisen. Dette gjelder alle betalende medlemmer.
Samtidig tilbyr vi 14 dagers returrett: Hvis du hever kjøpet, kan du returnere ethvert uåpnet produkt i hele 14 dager fra leveringsdatoen. Medlemmer har tilgang til et spesialnummer (du finner nummeret i ordrebekreftelsen din, eller gjennom profilen din etter å ha aktivert medlemskapet ditt). Telefonene våre er åpne mandag til torsdag fra 09.00 til 17.00 og fredag fra 09.00 til 16.00. Husk å ha bestillingsnummeret ditt klart når du kontakter support (på engelsk).

2. Betaling
Tjenesten vår faktureres månedlig med din valgte betalingsmåte på datoen som ditt betalte medlemskap startet. Dette for å sikre at alle brukere har uavbrutt tilgang til nettsiden. I noen tilfeller kan tidspunktet for fakturaen endres, for eksempel hvis betalingsmåten din ikke er fullt etablert eller at ditt betalende medlemskap startet på en dag som ikke finnes i alle månedene. Hvis du har forhåndsbetalt i en måned, men bestemmer deg for å si opp medlemskapet ditt, fortsetter medlemskapet til slutten av den forhåndsbetalte perioden.
Betalingen din vil bli utført ved hjelp av en kryptert SSL-tilkobling og vises på kontoutskriften din som følger: ShopBetter.no +44 33 0818 0589
Vi kan endre prisen for tjenestene, inkludert tilbakevendende abonnementsavgifter, den forhåndsbetalte perioden (for perioder som ennå ikke er betalt), fra tid til annen, og vil kommunisere eventuelle prisendringer til deg på forhånd (7 dager) og, hvis det er aktuelt, hvordan du kan godta disse endringene. Prisendringer vil tre i kraft ved starten av neste abonnementsperiode etter datoen for prisendringen. Med forbehold om gjeldende lov, godtar du den nye prisen ved å fortsette å bruke tjenesten etter at prisendringen trer i kraft. Hvis du ikke godtar en prisendring, har du rett til å avvise endringen ved å avslutte abonnementet på tjenestene før prisendringen trer i kraft.

3. Ordre
Du vil motta en bekreftelse på e-post fra noreply @ shopbetter.no når du har fullført betalingen, og du har alltid tilgang til bestillingshistorikken din på shopbetter.no-profilen din. Privatpersoner som er 18 år eller eldre kan tegne medlemskap. For de fleste produkter vil det kun være anledning til å gjøre ett kjøp per medlemskap, fordi kjøp ofte gjøres under kjøpesummen. Ett medlemskap er tillatt per husstand og det er dermed ikke tillatt å opprette flere kontoer med samme adresse. Vi forbeholder oss retten til å etterfakturere normal salgspris for ikke-medlemmer ved kjøp av mer enn én av samme vare innen 30 dager.

4. Abonnementsvilkår
Ved å abonnere gir du shopbetter.no tillatelse til å belaste avtalt beløp på forhånd på månedlig/annenhver uke eller ukentlig basis (avhengig av medlemskapstype). Du kan når som helst tilbakekalle tillatelsen til at vi belaster beløpet på kortet ditt.
Du kan også bestride «uautoriserte belastninger» ved å kontakte kortleverandøren din, dog senest åtte uker etter belastningen, med mindre annet er angitt i avtalen din med kortleverandøren. Når du endrer medlemskapsprisen på shopbetter.no, vil du bli informert via e-post fra noreply @ shopbetter.no samt på shopbetter.no-profilen din.

5. Oppsigelse av medlemskap
Du kan si opp medlemskapet(*) når som helst, og du vil fortsette å ha tilgang til shopbetter.no til slutten av den månedlige faktureringsperioden. Vi refunderer eller krediterer ikke påbegynte medlemsperioder eller deler av disse. For å si opp medlemskapet ditt, gå til "Profil"-siden og følg kanselleringsinstruksjonene. Hvis du sier opp medlemskapet, vil kontoen din automatisk stenges ved slutten av gjeldende faktureringsperiode. Du kan også kontakte kundeservice på e-post før perioden utløper.
* Det er ikke mulig å si opp medlemskapet ditt innen de første 24 timene på grunn av registreringsprosessen i våre systemer.
Hvis betalingskortet ditt snart utløper eller har utløpt, kan du legge inn ditt nye kortnummer på shopbetter.no-profilen din og dermed sikre at medlemskapet ditt fortsetter. Produkter bestilt i løpet av medlemsperioden vil bli levert, også etter at medlemsperioden kan være utløpt.

6. Kortholders ansvar
Du må betale hele beløpet for hele den valgte medlemsperioden og påfølgende abonnementsavgifter, med mindre abonnementet er sagt opp i mellomtiden, jfr. reglene ovenfor for kansellering.

7. Angrerett
Hvis du sier opp abonnementet ditt, får du pengene tilbake. Du kan si opp abonnementet ditt hvis du ikke har benyttet deg av det innen 14 dager. Vi refunderer beløpet til deg uten at du trenger å begrunne oppsigelsen og senest 14 dager fra den dagen vi har fått beskjed om at du ønsker å si opp avtalen. Vi refunderer pengene med samme betalingsmetode som du brukte ved kjøp, med mindre annet er avtalt.


BETALING FOR PRODUKTER

ShopBetter.no godtar månedlig betaling med følgende kredittkort: VISA, Mastercard
Betalingen din vil bli utført ved hjelp av en kryptert SSL-tilkobling og vil vises på kontoutskriften din som: ShopBetter.no +44 33 0818 0589
– Vi tar ingen kortgebyrer.
- Kredittkortopplysninger lagres aldri.
– Beløpet vil ikke bli belastet kortet ditt før varen er sendt.
– Betalinger kan deles opp i flere mindre avdrag for å sikre trygg og rask henting og levering.
- For visse betalingsmåter kan utstederen av betalingsmåten din kreve et utenlandsk transaksjonsgebyr eller andre kostnader. Ta kontakt med tjenesteleverandøren for betalingsmåter for detaljer.


SHIPPING

ShopBetter.no er et grossistkonsept der sluttbrukeren kan velge spesifikk(e) leverandør(er) og priser, basert på brukerens handlekurvstørrelse, vekt og leveringsadresse. ShopBetter.no tilbyr alltid et "gratis frakt" -alternativ, som automatisk er inkludert i sluttprisen. Det kan påløpe et ekstra fraktgebyr knyttet til spesialvarer dersom dimensjonene og/eller leveringsadressen ikke gjelder for alternativet "gratis frakt".
Når du har lagt inn bestillingen, sendes den til vårt lager (lokalt og/eller tredjepart) for behandling og forsendelse. Det kan ta 1-2 virkedager for behandling og forsendelse av bestillingen din.
- Standard levering: 5-7 virkedager
- Ekspresslevering: 2-4 virkedager
Vennligst merk: Det kan være tilfeller der forsendelsen er forsinket på grunn av forhold utenfor vår kontroll. Skulle dette skje, vil vi bestrebe oss etter å informere våre kunder om slike forsinkelser så snart som mulig.

Lagerleverandør
Alle bestillinger sendes fra / på vegne av vår lagerleverandør Zoo Factory ApS (ref.: Logistic Operator); Adelgade 12, 1, 9000 Aalborg, Danmark, MVA: DK40004106, uavhengig av opprinnelsen til produktet(e) (lokale varehus, dropshipping-tjenester eller annet). Dette vil bli oppført på alle pakker og kvitteringer.

Zoo Factory ApS vil ikke på noe tidspunkt holdes ansvarlig for forretninger utført av ShopBetter.no med deres kunder.
ShopBetter.no er bygget med den hensikt å behandle flere dropshipping-leverandører gjennom Zoo Factory ApS, både nå og i fremtiden. Zoo Factory ApS er tjenesteleverandøren bak direktesalget, men er ikke ansvarlig for eventuelle problemer mellom ShopBetter.no og deres kunder.
Dette inkluderer garantier og returer.

Forsinket levering
Dersom ShopBetter.no ikke klarer å levere innen avtalt tid, skal forbrukeren informeres innen 24 timer om årsaken til forsinkelsen og informeres om nytt leveringstidspunkt. Dersom ShopBetter.no heller ikke klarer å rette feilen innen rimelig tid, har forbrukeren rett til å heve kjøpet. Dette gjelder også spesialbestillinger.


PRISMATCH

Hos shopbetter.no streber vi etter å sikre deg den beste prisen på alle varer du finner i katalogen vår.
For å sikre rettferdig sammenligning, må prisen vi matcher oppfylle disse enkle kravene før du kontakter vår kundeservice:
– Varen skal være på lager i butikken vi matcher den med.
- PRISMATCHen gjelder varer som faktisk er tilgjengelige og dermed ikke bulk-tilbud og/eller spesialtilbud med begrenset tilgjengelighet/tid.
- PRISMATCHen gjelder ikke tilbud som krever medlemskap som innkjøpsforening/lojalitetsklubber eller noen form for betaling for å få tilgang til tilbudet.

I det usannsynlige tilfellet at du finner den samme varen på lager til en lavere pris i en butikkjede eller større nettbutikk som selger til/fra opprinnelseslandet ditt, vil vi matche prisen på varen for deg. For å kjøpe varen til den laveste prisen, vennligst kontakt vår kundeservice før du legger inn bestillingen. Vi trenger dokumentasjon som beviser prisen før PRISMATCH kan tas i bruk.
Vær oppmerksom på at alle shopbetter.no-priser er inkludert frakt (totalpris).


ANGRERETT

Som forbruker har du 14 dagers angrerett når du handler hos oss.
Angrefristen vil utløpe 14 dager etter den dagen du mottok varen din. Har du bestilt flere forskjellige varer i en bestilling, men de leveres enkeltvis, løper fristen fra den dagen du mottar siste vare.
Dersom bestillingen består av flere forsendelser eller deler, vil angrefristen utløpe 14 dager etter dagen du mottar den siste forsendelsen eller den siste delen.
Fristen betyr at du har 14 dager fra du mottar denne/disse til å gi beskjed dersom du ønsker å angre kjøpet. Du kan ringe oss på tlf. +44 33 0818 0589 eller sende en e-post til support @ shopbetter.no eller bruke standard angrerettskjema som er tilgjengelig fra vår kundeservice ved å klikke her eller som ligger direkte i e-posten med bestillingsbekreftelsen og på nettstedet.
Du kan ikke heve kjøpet ved å nekte å motta varen uten å varsle oss samtidig.

Hvis du ønsker å benytte deg av angreretten, vil shopbetter.no refundere betalingen din (minus eventuelle returfraktkostnader forutsatt at shopbetter.no har informert deg om at du bærer denne fraktkostnaden når du utøver retten for tilbaketrekking) innen 14 dager fra den dagen shopbetter.no mottok varselet.
Hvis shopbetter.no ikke har mottatt produktet, har shopbetter.no rett til å vente med refusjon dersom ett av følgende: (i) produktet returneres eller (ii) til du har fremlagt bevis på at produktet er returnert.

Det er en rekke tilfeller der forbrukeren ikke har lovfestet 14 dagers angrerett, selv om produktet eller tjenesten ble solgt på nett (fjernsalg).
Dette gjelder følgende:
- produkter som er spesielt utformet for forbrukeren
- billetter til for eksempel konserter, teater, flyreiser og hotellbestillinger
- levering av mat, drikke eller andre gjenstander knyttet til vanlig husholdningsforbruk
- visse forseglede varer hvis forseglingen er brutt, for eksempel lyd- og bildeopptak, dataprogramvare og varer forseglet av hygieniske årsaker


KANSELLERING AV EN DEL AV ET KJØP

Har du kjøpt flere varer hos oss, har du mulighet til å returnere en eller flere varer, selv om de er kjøpt i én bestilling. Vær oppmerksom på at du ikke får refundert eventuelle fraktkostnader hvis du avbestiller deler av kjøpet. Hvis du ikke er fornøyd med bestillingen din, kan du ringe oss på tlf. +44 33 0818 0589 eller sende en e-post til support @ shopbetter.no eller ta kontakt med kundeservice direkte.


RETUR

Når du har gitt oss beskjed om at du ønsker å angre kjøpet, har du 14 dager på deg til å returnere varen til oss. Du må betale for at pakken skal returneres, og du er ansvarlig for eventuelle skader som kan oppstå under frakt.


Vennligst send varen til:

ZooFactory ApS
ATTN: Returns Processing
Adelgade 12, 1
9000 Aalborg
Denmark


* Vennligst merk returen med: Return (code:4010F01).
Vi tar kun imot pakker som sendes direkte til denne adressen.


PRODUKTETS TILSTAND VED RETUR

Når du handler hos oss som forbruker, gjelder kjøpslovens regler for kjøp av varer. Det betyr at du har 24 måneders garanti. Hvis klagen din er berettiget, betyr det at varen enten kan repareres, byttes, kjøpesummen kan refunderes eller reduseres, avhengig av den spesifikke situasjonen.

Du må klage innen "rimelig tid" etter å ha oppdaget mangelen. Reklamerer du innen to måneder etter at mangelen er oppdaget, vil reklamasjonen alltid være berettiget. Hvis klagen er berettiget, vil vi refundere deg for dine (rimelige) fraktkostnader. Varen skal alltid returneres i forsvarlig emballasje. Husk også å få en kvittering for forsendelsen slik at vi kan refundere deg for fraktkostnadene dine.

Hvis du hever kjøpet, skal varene returneres til lageret, hvorfra den/de ble sendt. Adressen finner du i den videresendte ordrebekreftelsen og den medfølgende erklæringen på forsendelsen.

Vi aksepterer kun pakker sendt direkte til denne adressen. Husk at varen alltid skal sendes i forsvarlig emballasje og sørg for å få kvittering for forsendelsen. Du er ansvarlig for pakken/varene til vi mottar den/dem. Ta derfor vare på kvitteringen inkl. all informasjon om fraktkostnader og eventuelle sporings- og sporingsnummer(e). Når du returnerer varen, ber vi deg også beskrive problemet så detaljert som mulig. Bruk gjerne vårt klageskjema, som du finner ved å bruke "Returner"-knappen på bestillingen på kontoen din her på shopbetter.no. Dette er ikke et krav, men det letter vår saksbehandling, og minimerer behandlingstiden for klagen din. Ved kjøp av produkter for nedlasting garanterer vi at varen kan lastes ned og være aktiv i inntil tre år.

Enkelte varer hos shopbetter.no er merket som 'SISTE SALG' og/eller 'BRUKT'. Varer som er merket som SISTE SALG og/eller BRUKT, kan ikke returneres eller byttes av noen grunn. Dufter, tørrsjampoer, neglelakk, ansiktspleieprodukter, produkter som inneholder alkohol, oppladbare batterier og oppladbare USB-enheter ("Spesialprodukter") er SISTE SALG og/eller BRUKT og kan ikke returneres eller byttes når de er åpnet eller originalemballasjen eller forseglingen er brutt eller fjernet.


REFUSJON VED KLAGE

Hvis du klager på produktet, og shopbetter.no har godkjent klagen, må shopbetter.no refundere hele beløpet, inkludert fraktkostnader og annen kompensasjon som du har krav på i henhold til obligatorisk lovgivning. Tilbakebetalingen skal skje uten ubegrunnet forsinkelse fra vedtak om godkjent klage.

VILKÅR FOR REFUSJON

shopbetter.no må gi refusjon med samme betalingsmåte som ved kjøpstidspunktet. shopbetter.no har rett til å refundere beløpet til deg på andre måter dersom du aktivt har godkjent en slik refusjonsmetode. Vær oppmerksom på at avmerkede bokser ikke teller som aktiv forbrukergodkjenning.

Klageretten -Bedrift (B2B)
Dersom du ønsker å benytte din reklamasjonsrett, må du sende inn en skriftlig reklamasjon umiddelbart etter at du har fått kjennskap til mangelen og senest ett år etter levering.

Angrerett -Bedrift (B2B)
Det er ingen angrerett for næringsdrivende. Angreretten gjelder kun ved forbrukerkjøp (B2C).


DIVERSE

Vilkår og betingelser i denne avtalen kan endres av ShopBetter.no uten forvarsel til brukeren. ShopBetter.no forbeholder seg retten til eventuelle grammatiske eller stavefeil i avtalen. Disse vilkårene og betingelsene er underlagt lovene i Danmark og vil bli tolket i samsvar med de danske domstolene. De danske domstolene skal ha eksklusiv jurisdiksjon til å avgjøre ethvert krav eller tvist som måtte oppstå som følge av eller i forbindelse med disse vilkårene og betingelsene.


KLAGE

Dersom du ikke er fornøyd med kjøpet eller abonnementet ditt, kan du ringe oss på tlf. +44 33 0818 0589 eller sende en e-post til support @ shopbetter.no eller besøke kundeservice direkte.

Dersom du som forbruker ønsker å klage på kjøpet ditt, vennligst send en e-post til support @ shopbetter.no. Hvis vi ikke lykkes med å finne en løsning, kan du sende en klage til EU-kommisjonens nettbaserte tvisteløsningsportal her - http://ec.europa.eu/odr
Du kan også finne en direkte lenke til følgende (lokale) forbrukerrettighetsorganisasjoner:

Danmark
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Denmark
www.naevneneshus.dk

Norge
Forbrukertilsynet
Fred Olsens gate 1
0152 Oslo
Norway
www.forbrukerradet.no/klageguide

Sverige
ARN
Box 174
101 23 Stockholm
Sweden
www.arn.se/om-arn/anmalan

Finland
Kuluttajaneuvonta
KKV, PL 5
00531 Helsinki
Finland
www.kkv.fi/en/consumer-advice

Storbritannia
Citizens Advice
3rd Floor North, 200 Aldersgate
London, EC1A 4HD
Great Britain
www.gov.uk/consumer-protection-rights

Frankrike
European Commission
ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=FR

Belga
European Consumer Centre Belgium / OOBC vzw
Hollandstraat 13
1060 Brussels
Belgium
www.eccbelgie.be/ik-heb-een-klacht?_ga=2.69310099.2071733532.1627291935-2037634199.1627291935

Nederland
de geschillencommissie
PO Box 90600
2509 LP The Hague
Netherlands
www.degeschillencommissie.nl/komt-u-niet-tot-een-oplossing

Spanien
European Commission
ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.complaints.new&complainttype=1&consumer-question3=N

Tyskland
European Commission
eccwebforms.eu/germany/complaint

Australia
ACCC
GPO Box 3131
Canberra ACT 2601
Australia
www.accc.gov.au/contact-us/contact-the-accc/report-a-consumer-issue

New Zealand
Consumer Protection
PO Box 1473
Wellington 6140
New Zealand
www.consumerprotection.govt.nz/general-help/how-to-complain

Canada
Office of Consumer Affairs
235 Queen St
Ottawa ON K1A 0H5
Canada
www.ic.gc.ca/eic/site/oca-bc.nsf/eng/h_ca02964.html


Disse vilkårene og betingelsene ble sist oppdatert den 07/12-24

ShopBetter ApS ApS
MVA: 40004106
Adelgade 12, 1
9000 Aalborg
Denmark