Denne tjenesten tilbys av ShopBetter ApS (shopbetter.no) - Adelgade 12, 1, 9000 Aalborg, Denmark. MVA: 40004106. Følgende Vilkår og Betingelser utgjør hele avtalen mellom Tjenesteleverandøren (ShopBetter ApS) og Brukeren.
Alle varemerker tilhører sine rettmessige eiere. shopbetter.no kan gi lenker til nettsteder som ikke kontrolleres av shopbetter.no. shopbetter.no kan ikke garantere at innholdet som finnes på tredjepartslenker knyttet via shopbetter.no er nøyaktig eller oppdatert, heller ikke at nettstedene følger samme personvernavtale og sikkerhetstiltak som shopbetter.no. Adresseinnehaveren er ansvarlig for innholdet i lenken.
shopbetter.no er ikke ansvarlig for skader som er forårsaket av en uforutsett hindring, uforutsett hendelse eller en endring i omstendighetene som ikke kan påvirkes av shopbetter.no og som shopbetter.no ikke med rimelighet kan forhindre. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til, lovlige streiker, krig, brann, værfenomener, terrorangrep, lovendringer, tekniske problemer, kommunikasjonsfeil, leverandørproblemer eller noe forårsaket av de nevnte. Under uforutsette omstendigheter bortfaller ansvaret for å dekke skader eller gi erstatning. shopbetter.no er forpliktet til å informere kunden så raskt som mulig om eventuelle uforutsette omstendigheter som påvirker salgsavtalen.
shopbetter.no forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene ensidig uten å varsle kunden på forhånd. Alle bestillinger vil følge de vilkårene som var gjeldende på kjøpstidspunktet, synlige på shopbetter.no sin nettside. Alle endringer trer i kraft umiddelbart med mindre annet er spesifisert. De nyeste vilkårene finner du alltid på nettsiden. Kundene vil ikke nødvendigvis bli informert individuelt om disse endringene, f.eks. via e-post. Kunden må alltid lese og akseptere vilkårene før ethvert kjøp.
shopbetter.no selger produkter til privatpersoner som er myndige (heretter kalt forbrukere) og til personer under 18 år med godkjenning fra deres juridiske foresatte. Bestilling via en hvilken som helst kredittkjøpsmetode av en person under 18 år er strengt forbudt.
shopbetter.no kan også selge til organisasjoner og andre forretningspartnere med en kontrakt som inngås fra sak til sak direkte med kjøperen.
Ved å bestille fra shopbetter.no oppretter kjøperen en brukerkonto i butikken. Kunden er ansvarlig for å gi selgeren de mest oppdaterte og nøyaktige opplysningene, samt ansvarlig for eventuelle feil i opplysningene. Hvordan opplysningene behandles og beskyttes av shopbetter.no vil bli utdypet i shopbetter.nos personvernpolicy, som også er en del av disse vilkårene.
Kunden kan når som helst få tilgang til sin konto for å se status for nåværende bestillinger og for å se utvalgte kjøpte nedlastingsprodukter.
Kunden er ansvarlig for å holde sine påloggingsopplysninger hemmelige og ikke gi opplysningene til noen andre. Alle opplysninger angående påloggingsinformasjonen må beskyttes av kunden, og alle dokumenter som inneholder disse opplysningene må oppbevares slik at utenforstående ikke har tilgang til dem. Manglende overholdelse vil føre til ansvar for å betale for eventuelle kjøp gjort av en annen person med kontoinnehaverens opplysninger.
Kunden kan bli sendt forespørsler om å vurdere bestilte produkter eller andre spørreskjemaer. Kunden er ikke forpliktet til å svare på eller reagere på disse forespørslene.
Eventuelle skader på varer som oppdages ved mottak av produktet må rapporteres til selgeren, shopbetter.no, uten unødvendig forsinkelse. Skader som rapporteres etter 48 timer fra mottak av bestillingen, vil bli ansett som ikke forårsaket av feilbehandling fra avsenderen eller transportøren. Eventuelle unntak vil bli behandlet fra sak til sak mellom en kundeservicerepresentant og kunden.
Enhver brukerkonto som har blitt brukt i strid med disse vilkårene kan stenges uten forvarsel.
Personvernpolicyen som er en del av disse vilkårene kan vises her: https://support.shopbetter.no/privacy
Forespørsler om å slette kundeinformasjon vil bli behandlet i samsvar med disse vilkårene, og forespørselen vil bli oppfylt i samsvar med dansk lov og EU-regelverk om privat informasjon, så raskt som mulig.
Alle priser som vises på sidene inkluderer skatter og MVA. Alle produktbeskrivelser er så nøyaktige som mulig, med informasjon mottatt direkte fra produktutgiveren eller produsenten. Hvis produktprisen ikke er korrekt, vil produktet ikke bli solgt hvis kunden kan antas å ha forstått at prisen ikke var korrekt.
Produktbilder er kun for illustrasjonsformål. Bildene reflekterer kanskje ikke fullstendig tilstanden, naturen eller opprinnelsen til produktet. shopbetter.no er ikke ansvarlig for informasjon gitt av en tredjepart.
Med unntak av åpenbart uriktige priser beskrevet i første avsnitt av dette punktet, vil produkter bli solgt til prisen som ble avtalt ved bekreftelse av bestillingen. Prisreduksjoner på et produkt informeres ikke til kunden, men kunden har rett til å informere selgeren om prisreduksjoner, og ordreprisen kan forhandles for å reflektere prisreduksjonen.
shopbetter.no er ikke ansvarlig for å bestille produkter fra en produsent for å kunne sende et produkt i henhold til bestillingsforespørsel, selv om bestillingen allerede er bekreftet. Bestillinger med utgåtte produkter vil bli refundert til kunden på produkt-for-produkt-basis.
Du kan betale med følgende betalingsmetoder: VISA, MasterCard eller VISA Electron. Alle betalinger belastes i din lokale valuta.
Noen kort kan bli belastet et lite gebyr for kjøp. Dette er et gebyr som pålegges av kortutstederen, IKKE av shopbetter.no. Noen utstedende banker belaster kun hvis en fremmed valuta brukes - altså belastes et valutagebyr. Dette avhenger imidlertid av utstederen selv.
For spørsmål angående din shopbetter.no-faktura, vennligst kontakt vårt kundeserviceteam.
Du vil motta forhåndsvarsel på e-post når vi har sendt et produkt til deg. Eventuelle innsigelser må gjøres innen 4 arbeidsdager etter at forhåndsvarselet er sendt. Betalinger gjort med debetkort er alltid beskyttet mot misbruk. Du har muligheten til å nekte betaling når du mottar din betalingshistorikk. I det usannsynlige tilfellet at kortet ditt blir misbrukt i en nettbutikk som bruker SSL (Secure Socket Layer) i sitt betalingssystem, vil du være fullstendig beskyttet og kan få tilbake eventuelle tap. Dermed er du bedre beskyttet enn i den fysiske verden.
Dataene du sender inn i forbindelse med kjøp betalt med kredittkort er kryptert (SSL). Verken shopbetter.no eller andre har muligheten til å lese dataene du oppgir.
Hvis kunden har shopbetter.no-poeng på sin konto, kan kunden bruke disse poengene for å redusere prisen på sin bestilling i henhold til poengvilkårene.
Ved bruk av VISA, MasterCard eller VISA Electron vil vi kun belaste kortet ditt når varene er på lager og klare til å sendes til deg. På grunn av måten Solo- og Maestro-kort behandles av bankene, er vi pålagt å ta betaling på forhånd, uavhengig av om et produkt er på lager eller ikke.
For alle korttyper og betalinger kan vi kun belaste deg for det beløpet du har bestilt og kan aldri belaste et større beløp enn det du har autorisert og godkjent.
VIKTIG: Utskriften din vil vise uttak fra ShopBetter ApS
Alle bestillinger sendes fra / på vegne av vår lagerleverandør Zoo Factory ApS (ref.: Logistic Operator); Adelgade 12, 1, 9000 Aalborg, Danmark, MVA: DK43328875, uavhengig av opprinnelsen til produktet(e) (lokale varehus, dropshipping-tjenester eller annet). Dette vil bli oppført på alle pakker og kvitteringer.
Zoo Factory ApS vil ikke på noe tidspunkt holdes ansvarlig for forretninger utført av ShopBetter.no med deres kunder.
ShopBetter.no er bygget med den hensikt å behandle flere dropshipping-leverandører gjennom Zoo Factory ApS, både nå og i fremtiden. Zoo Factory ApS er tjenesteleverandøren bak direktesalget, men er ikke ansvarlig for eventuelle problemer mellom ShopBetter.no og deres kunder.
Dette inkluderer garantier og returer.
Forsinkelser i levering
Hvis ShopBetter.no ikke er i stand til å levere innen den avtalte tiden, må forbrukeren informeres innen 24 timer om årsaken til forsinkelsen og få opplyst en ny leveringstid. Hvis ShopBetter.no heller ikke er i stand til å rette opp feilen innen rimelig tid, har forbrukeren rett til å kansellere kjøpet. Dette gjelder også spesialbestillinger.
ShopBetter.no er et engrosforhandlerkonsept hvor sluttbrukeren kan velge spesifikke transportører og priser basert på handlekurvens størrelse, vekt og leveringsadresse. ShopBetter.no tilbyr alltid en "gratis frakt"-mulighet, som automatisk er inkludert i sluttprisen. Spesialvarer kan pålegges et ekstra fraktgebyr dersom dimensjonene og/eller leveringsadressen ikke kvalifiserer for "gratis frakt"-alternativet.
Når du har lagt inn bestillingen din, blir den sendt til vårt lager (lokalt og/eller tredjepart) for behandling og utsending. Vennligst tillat 1-2 virkedager for behandling og utsending av bestillingen din.
- Standard levering: 5-7 virkedager
- Ekspress levering: 2-4 virkedager
Alle estimater for leveringstid er basert på informasjon som er gitt til shopbetter.no av transportørene som brukes til å sende varer, samt informasjon mottatt fra produsentene og utgiverne av varene.
Leveringstiden avhenger av om produktet er på lager. Normale leveringstider forventes å være 3-5 virkedager fra utsendelsesdatoen, men kan ta lengre tid dersom omstendigheter utenfor vår kontroll forstyrrer posttjenestene. Manglende / forsinkede produkter: Vennligst merk at vi må vente 15 dager før vi kan spore, erstatte eller refundere tapte produkter.
Hvis produktet ikke er på lager, vil leveringstiden avhenge av tiden det tar å skaffe varene fra våre leverandører. Du kan alltid se statusen på bestillingene dine ved å logge inn på din personlige konto hos shopbetter.no da vi kontinuerlig oppdaterer deg med den nyeste informasjonen vi har mottatt fra produsenten. Bare klikk på "Din konto" til venstre eller klikk på lenken i ordrebekreftelses-e-posten din. Du kan alltid se forventet leveringstid og lagerstatus på produktbeskrivelsen før du bestiller.
Etter at et produkt er sendt, sender vi en bekreftelses-e-post til deg. E-posten genereres automatisk og sendes fra oss, omtrent én time etter en statusoppdatering. Når du har mottatt bekreftelses-e-posten for utsendelse, vil vi ha belastet betalingsmetoden din, plukket og sendt bestillingen til adressen spesifisert på bestillingen. Hvis du ikke mottar bestillingen din innen 12 virkedager fra datoen bekreftelses-e-posten ble sendt, vennligst kontakt vårt kundeserviceteam for å starte en forespørsel. Hvis ingen kontakt blir gjort, vil vi betrakte bestillinger som vellykket levert etter 7 virkedager.
Hvis en forsendelse blir mistet eller forsinket som et resultat av feil eller uriktige detaljer på bestillingen, vil shopbetter.no under ingen omstendigheter holdes ansvarlig.
Vi tilbyr en delt ordre-tjeneste på alle bestillinger uten ekstra kostnad. For eksempel, hvis en bestilling inneholder to produkter, hvorav ett er "ikke på lager", vil produktet som er på lager bli sendt umiddelbart. Det endelige produktet vil bli sendt så snart det er tilbake på lager. Vi vil trekke penger fra kredittkortet ditt til hele bestillingen er levert til deg.
Hvis et produkt er på restordre, vil du automatisk motta oppdateringer om leveringstiden via e-post med ny informasjon vi mottar direkte fra produsenten.
Bestillinger vil bli sendt produkt for produkt basert på produktlageret, unntatt bulkprodukter som kun sendes når hele bulken kan sendes. Dette betyr at en bestilling kan bli sendt i flere forsendelser på ulike datoer.
Hvis en forsendelse leveres til en henteplass (f.eks. en pakkebutikk), er kunden ansvarlig for å hente produktet innen hentefristen. Pakker må hentes personlig og krever vanligvis legitimasjon med bilde.
Kunden kan kansellere enhver ikke-behandlet ordre gjennom sin shopbetter.no-konto. Merk at systemet kan ta opptil 15 minutter å registrere ordrebekreftelsen, og i løpet av den perioden kan kanselleringer ikke bli registrert. Etter kansellering av bestillingen vil kanselleringen bli bekreftet innen 15 minutter. Vellykket kansellerte bestillinger vil bli refundert til kunden.
En kanselleringsforespørsel kan også gjøres ved å kontakte shopbetter.no kundeservice og gi en skriftlig melding om kanselleringsforespørselen, enten via e-post eller via chattefunksjonen. Etter å ha gitt kanselleringsforespørselen til en shopbetter.no-ansatt, kan det ta opptil 48 timer før ordren blir kansellert, i løpet av hvilken tid ordren kan ha blitt sendt ut, og dermed gjøre kanselleringen ugyldig.
Bestillinger som kunne ha blitt kansellert i tide av kunden gjennom deres shopbetter.no-konto, men som allerede er sendt ut, anses ikke som kansellert.
Du har rett til å returnere kjøpet ditt i henhold til dine forbrukerrettigheter. Produktet må returneres i vesentlig samme tilstand og mengde som da du mottok det.
I henhold til dine forbrukerrettigheter har du rett til å returnere produktet, det vil si at du kan nekte leveransen eller returnere kjøpet, forutsatt at returforsendelsen sendes til oss innen 30 dager etter at du har mottatt det, i originalemballasjen og i vesentlig samme tilstand som mottatt.
For å returnere et produkt må du sende produktet tilbake til oss via en transportør du velger, innen 30 dager. Før du returnerer, vennligst kontakt vårt kundeserviceteam. Du kan gjøre dette ved å sende oss en e-post til support (a) shopbetter.no eller gjennom vårt HelpCenter. Produktet må sendes tilbake sikkert i beskyttende emballasje. Når du utøver denne retten, kan det hende du må betale for frakten for å sende forsendelsen tilbake til oss.
*Manglende eller skadet originalemballasje kan føre til tap av rettighetene dine.
Vær oppmerksom på at produktet må returneres ubrukt, da bruk av produktet utgjør en betydelig verdiforringelse, og ved å ta det i bruk kan det ikke lenger anses å være i vesentlig samme tilstand.
Det finnes en rekke tilfeller der forbrukeren ikke har en lovbestemt 14-dagers angrerett (unntatt fra den utvidede 30- og 60-dagers returretten), selv om produktet eller tjenesten ble solgt på nett (fjernsalg).
Dette gjelder følgende:
- produkter som er spesielt designet for forbrukeren
- billetter til for eksempel konserter, teater, flyreiser og hotellbestillinger
- levering av mat, drikke eller andre varer til generell husholdningsbruk
- visse forseglede varer hvis forseglingen er brutt, som lyd- og bildeopptak, dataprogramvare og varer forseglet av hygieniske årsaker
Reklamasjonsrett - forhandlere (B2B)
Hvis du ønsker å utøve din reklamasjonsrett, må du sende inn en skriftlig klage umiddelbart etter at du har blitt oppmerksom på feilen, og senest ett år etter levering.
Angrerett - forhandlere (B2B)
Det er ingen angrerett for forhandlere. Angreretten gjelder kun for forbrukerkjøp (B2C).
VIKTIG: Når det gjelder spill og annen programvare, kan produkter kun returneres hvis den ytre emballasjen/folien ikke er brutt. Hvis du har tatt produktet ut av originalemballasjen, kan du miste rettighetene dine i henhold til kjøpsavtalen.
Ved mottak av de returnerte varene vil alle produkter bli kontrollert for å sikre at de oppfyller betingelsene i returpolicyen/-prosedyren. En refusjon eller erstatning vil bli behandlet så raskt som mulig. Vennligst legg ved din shopbetter.no-konto (vanligvis 6 sifre) og ordrenummer (vanligvis 8 sifre) slik at vi kan kreditere pengene dine direkte til din opprinnelige betalingsmetode. Returnerte varer behandles vanligvis ved mottak. Hvis produktet ditt ikke blir refundert / returnert og / eller du ikke hører fra oss innen 10-15 virkedager, vennligst kontakt oss direkte.
Bulkprodukter og andre bulkbestillinger må returneres i sin helhet og kan ikke returneres delvis. Hvis en bulkbestilling returneres delvis, forbeholder shopbetter.no seg retten til å behandle forsendelsen som en forsendelse sendt til selgeren som et defekt produkt, med en 3-måneders ventetid som beskrevet i seksjon 8. Ansvar for feil.
Pakk returnerte varer godt for å unngå skader. Legg til minst 10 cm polstring for produkter som ikke er i sin originale forsendelsesemballasje, designet av produktprodusenten for frakt. shopbetter.no er ikke ansvarlig for skader forårsaket av dårlig eller uforsiktig emballasje.
Ingen returer aksepteres som er rettet til å bli hentet av selgeren fra et hentepunkt. Kunden er ansvarlig for alle aspekter ved forsendelser som ikke sendes direkte til selgeren.
Merk: En bestilling som er avslått og returnert til avsenderen regnes ikke juridisk som returnert. I henhold til EU-lovgivningen må selgeren alltid informeres om returen for at avslaget skal anses som en retur/avbestilling av bestillingen.
Utvidet returrett (60 dager): I tillegg til din lovbestemte rett til å angre kjøpet, tilbyr vi en utvidet 60-dagers returrett som en fordel ved ditt betalte medlemskap. Vilkårene som gjelder for den lovbestemte 30-dagers returretten gjelder også for den utvidede 60-dagers returretten.
Denne utvidede returretten påvirker ikke din lovbestemte rett til å angre kjøpet (angrerett), som beskrevet ovenfor.
Vennligst merk: Den utvidede 60-dagers returretten bortfaller hvis medlemskapet er inaktivt (utover utløpsdatoen), uavhengig av kjøpsdato. I slike tilfeller vil den lovbestemte 30-dagers returretten gjelde.
shopbetter.no forbeholder seg retten til å belaste kunden for eventuelle utgifter forårsaket av kunden eller som følge av handlinger utført av kunden, eller mangel på handlinger. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til, ekstra frakttjenester, manglende innhold og urimelig forsinkelse.
Når eventuelle ekstra utgifter oppdages, vil shopbetter.no informere kunden om utgiftene uten unødig forsinkelse.
Ethvert defekt produkt sendt til shopbetter.no for reparasjon eller retur vil bli inspisert, og mulig feil vil bli bekreftet. Etter mottak av produktet tar inspeksjonsprosessen 5-7 virkedager. Eventuelle påfølgende reparasjonsprosedyrer kan ta opptil 30 dager, eller enda lengre avhengig av produktet og produsentens foretrukne prosedyre.
Skader kan kun erstattes med maksimalt full pris av det originale produktet. Erstatningen kan også være lavere. Erstatningen kan gjøres enten via refusjon eller med shopbetter.no-poeng.
Eventuelle skader forårsaket av bruk av produktet på en utilsiktet måte eller uten å konsultere bruksanvisningen, dersom en ble gitt, eller hvis skaden er forårsaket med vilje, vil ikke bli dekket. Å åpne et produkt vil ugyldiggjøre enhver garanti med mindre annet er spesifisert av produsenten.
shopbetter.no vil ikke erstatte en ordre der feilen skyldes en feil i det originale materialet. Hvis en feil er gjenstand for tolkning, faller ansvaret for feilen på kunden.
Tredjepartsmodifikasjoner vil ugyldiggjøre enhver reparasjonstjeneste.
shopbetter.no vil ikke erstatte noen umiddelbare eller ikke-umiddelbare skader forårsaket av feilen.
Defekte produkter sendt til shopbetter.no for reparasjon vil bli resirkulert dersom de ikke blir hentet tilbake innen 3 måneder etter reparasjonsforsøket. Kunden vil bli informert om reparasjonsstatus via e-post.
Den 3-måneders oppbevaringsperioden gjelder også for alle forsendelser sendt til selger med utilstrekkelig informasjon for å identifisere forsendelsen.
Hvis kunden sender shopbetter.no et ikke-defekt produkt for reparasjon, men produktet enten ikke er defekt eller skaden er forårsaket av kunden, vil shopbetter.no returnere produktet til kunden. shopbetter.no forbeholder seg retten til å belaste kunden for unødvendig eller uberettiget arbeid, samt for administrativt papirarbeid per produkt.
Vi opprettholder et svært høyt servicenivå og vil gjøre alt vi kan for å forbedre dette når det er mulig. Vi tar klager svært alvorlig og vil gjøre alt vi kan for å løse dem så raskt som mulig.
For krav om manglende levering angående din ordre, må enhver innsigelse gjøres innen 4-5 virkedager etter at ordrebekreftelsen er sendt til e-posten din.
For forsendelser som er skadet under transport, må kravet fremmes innen 48 timer etter levering. Skaden må dokumenteres. Bilder av skaden og en bekreftelse av skaden fra transportøren kan sendes til vår kundeservice-e-post på support (a) shopbetter.no. Kunden er pålagt å gi shopbetter.no nødvendig dokumentasjon eller informasjon for å identifisere sin ordre. Kunden kan bli bedt om å bevise at han eller hun har gjort kjøpet med en betalingsbekreftelse.
Alle garantier vil kun bli behandlet når de gis skriftlig. Eventuelle muntlige garantier vil bli ignorert. Garantier kan sendes til support(a)shopbetter.no eller som et brev sendt til en adresse spesifisert av selgeren. Garantier kan også gjøres elektronisk hvis dette er spesifisert av shopbetter.no kundeservice.
Kundeservicemedarbeidere kan ikke direkte håndtere krav. Alle garantier vil bli behandlet av garantiteamet. Garantier vil, om nødvendig, bli håndtert med flere involverte medarbeidere fra shopbetter.no.
Hvis du har bekymringer eller klager, vennligst kontakt en representant fra kundeserviceteamet via live chat-funksjonen på vår nettside.
Du kan også finne svar på de vanligste problemene i vår FAQ og HelpCenter-artikler.
Hvis du ikke er fornøyd med kjøpet eller abonnementet ditt, kan du ringe oss på telefon +44 33 0818 0589 eller sende en e-post til support @ shopbetter.no eller besøke kundeservice direkte på vårt HelpCenter. Europakommisjonens nettbaserte klageportal kan brukes når du sender inn en klage. Dette er spesielt relevant hvis du er en forbruker bosatt i et annet EU- eller ikke-EU-land enn Danmark, der shopbetter.no har hovedkontor. Klager kan sendes her http://ec.europa.eu/odr. Når du sender inn en klage, oppgi vår e-postadresse support(a)shopbetter.no
shopbetter.no tilbyr noen ganger ulistede spesialtjenester, avtalt på individuell basis med kunden.
Alle spesialbestillinger, modifiserte produkter og spesialtjenester som tilbys kunden har ingen angrerett eller returrett. Enhver spesialbehandling som allerede er påbegynt, vil bli belastet dersom en kansellering gjøres etter at bestillingen er bekreftet, men før tjenesten er levert til kunden. Alt arbeid vil forsøkes stoppet så snart som mulig etter kansellering.
Forhandlere (B2B) kan ha en kontrakt som avviker helt eller delvis fra innholdet i disse vilkårene. Alle tilbud på nettsiden er ment for private kunder og ikke for forhandlere.
Noen ganger kan det være sesongbaserte eller midlertidige tilleggsvilkår som gjelder i tillegg til disse vilkårene, f.eks. utvidet returrett. Tilleggsvilkårene gjelder kun for perioden som selgeren har forhåndsdefinert og kun for de produktene som er spesifisert. Når tilleggsvilkårene utløper eller blir kansellert, gjelder disse vilkårene som oppført.
Ethvert tilbud begrenset til en mengde eller til et spesifikt produkt, er kun gyldig i den spesifiserte tilbudsperioden eller så lenge produktet er utsolgt.
Noen produkter kan være underlagt alders- eller mengdebegrensninger. I slike tilfeller må kunden være klar til å gi nødvendig informasjon for å bekrefte legitimiteten til å motta bestillingen, enten til shopbetter.no eller en tredjepart, f.eks. en transportør. Alle brukte produkter selges "som de er".
"Lagerstatus" er så oppdatert som det med rimelighet kan forventes, men kan oppleve forsinkelser under høy trafikk, f.eks. under salg.
Kunden har rett til å bestride ethvert punkt i disse vilkårene. Enhver tvist angående disse vilkårene eller hvordan de tolkes eller anvendes, vil utelukkende løses etter dansk lov, i nærmeste tingrett til shopbetter.no sitt hovedkontor.
Når du handler hos oss, er du dekket av en Kjøperbeskyttelse (ofte levert av for eksempel PriceRunner). Dette betyr at kjøpet ditt er beskyttet opptil et visst beløp hvis det oppstår problemer i forbindelse med kjøpet ditt. Kjøperbeskyttelsesordningen er gratis og gjelder for alle registrerte medlemmer (Selger).
Hvis du ikke allerede er medlem (f.eks. hos PriceRunner), kan du fortsatt dra nytte av Kjøperbeskyttelsen ved å registrere deg innen én time etter kjøpet. Det er gratis å bli medlem og tar bare noen få minutter.
Med Kjøperbeskyttelsen på plass mottar du kompensasjon for skadede varer, hvis varene ikke blir levert, hvis et individuelt produkt mangler ved levering, eller hvis varene er feil. For at Kjøperbeskyttelsen skal gjelde, må ordren være adressert til deg som privatperson.
Kjøperbeskyttelsen dekker deg som kunde for både kjøps- og fraktkostnader, samt for eventuell direkte økonomisk skade du har lidd. Ingen kompensasjon gis for verdiforringelse, tap av inntekt eller andre direkte eller indirekte kostnader.
shopbetter.no-medlemskap gir deg tilgang til spesialtilbud, unike produktpriser osv. Det er valgfritt om du ønsker å handle som registrert medlem hos shopbetter.no. Medlemskapet er et valg du aktivt tar når du legger inn bestillingen, eller direkte via registreringssidene (oppgradering). Det vil bli indikert i e-posten din og direkte på kontoen din hvis du har valgt et medlemskap.
Medlemskap gir deg tilgang til spesialtilbud og rabatter på produkter hos shopbetter.no. Faktisk er vi så sikre på prisene våre at hvis du finner prisen billigere noe annet sted, matcher vi den prisen. Dette gjelder for alle betalende medlemmer*.
Medlemmer har tilgang til en spesial hotline (du finner nummeret i ordrebekreftelsen din, eller gjennom kontoen din etter at medlemskapet er aktivert). Våre telefoner er åpne mandag til torsdag fra kl. 09:00 til 17:00 og fredag fra kl. 09:00 til 16:00. Husk å ha ordrenummeret ditt klart når du kontakter support (engelsk kundeservice).
Vår tjeneste faktureres på en dynamisk variert periode (månedlig, annenhver uke eller ukentlig), ved bruk av din valgte betalingsmetode, og belastes på kalenderdagen som tilsvarer starten på ditt betalte medlemskap (periode). Dette er for å sikre at alle brukere har uavbrutt tilgang til nettstedet. I noen tilfeller kan tidspunktet for fakturaen din endres, for eksempel hvis betalingsmetoden din ikke er fullt etablert eller ditt betalende medlemskap startet på en dag som ikke er inkludert i en gitt måned. Hvis du har forhåndsbetalt for en måned, men bestemmer deg for å avslutte medlemskapet, vil medlemskapet fortsette til slutten av den forhåndsbetalte perioden.
Betalingen din vil bli utført ved bruk av en kryptert SSL-tilkobling og vil vises på kontoutskriften din som følger: ShopBetter.no +44 33 0818 0589
Vi kan endre prisen for tjenestene, inkludert gjentakende abonnementsavgifter, den forhåndsbetalte perioden (for perioder som ennå ikke er betalt), fra tid til annen og vil kommunisere eventuelle prisendringer til deg på forhånd (7 dager før) og, hvis aktuelt, hvordan du kan avslå disse endringene. Prisendringer trer i kraft ved starten av neste abonnementsperiode etter datoen for prisendringen. Med forbehold om gjeldende lov, aksepterer du den nye prisen ved å fortsette å bruke tjenesten etter at prisendringen trer i kraft. Hvis du ikke er enig i en prisendring, har du rett til å avslå endringen ved å si opp tjenestene før prisendringen trer i kraft.
Du vil motta en bekreftelse via e-post fra noreply @ shopbetter.no når du har fullført betalingen, og du vil alltid ha tilgang til din ordreoversikt hos shopbetter.no gjennom kontoen din. Privatpersoner som er 18 år eller eldre kan registrere seg for medlemskap. De fleste produktene vil ha et maksimalt kjøp på ett produkt om gangen per medlemskap, da kjøp ofte ligger under engrosprisene. Ett medlemskap er tillatt per husholdning, og det er derfor ikke tillatt å opprette flere kontoer. Vi forbeholder oss retten til å etterfakturere normal salgspris for ikke-medlemmer ved kjøp av mer enn ett av samme produkt innen 30 dager.
Ved å abonnere gir du shopbetter.no tillatelse til å belaste det avtalte beløpet på forhånd på en månedlig, annenhver uke eller ukentlig basis (avhengig av medlemskapstype). Du kan når som helst tilbakekalle tillatelsen til å belaste beløpet på kortet ditt.
Du kan også bestride "uautoriserte belastninger" til kortutstederen din (utstedende bank), men ikke senere enn åtte uker etter belastningen, med mindre annet er angitt i avtalen med kortutstederen.
Når medlemskapsprisen hos shopbetter.no endres, vil du bli informert via e-post fra noreply @ shopbetter.no samt på din shopbetter.no-konto.
Du kan avslutte medlemskapet ditt (*) når som helst, og du vil fortsatt ha tilgang til shopbetter.no frem til slutten av din månedlige faktureringsperiode. Vi refunderer eller krediterer ikke påbegynte medlemskapsperioder eller deler av dem. For å avslutte medlemskapet ditt, gå til "Profil/Konto"-siden og følg instruksjonene for kansellering. Hvis du avslutter medlemskapet ditt, vil kontoen din automatisk lukkes ved slutten av den nåværende faktureringsperioden. Du kan også kontakte kundeservice via e-post før perioden utløper.
* Det er ikke mulig å avslutte medlemskapet innen de første 24 timene på grunn av registreringsprosessen i våre systemer.
Hvis betalingskortet ditt snart utløper eller har utløpt, kan du legge inn ditt nye kortnummer på din shopbetter.no-konto og dermed sikre ditt fortsatte medlemskap. Produkter bestilt i løpet av medlemskapsperioden vil bli levert, selv etter at medlemskapsperioden kan ha avsluttet.
Du må betale hele beløpet for hele den valgte medlemskapsperioden og påfølgende abonnementsbelastninger, med mindre abonnementet er avsluttet i mellomtiden, jf. reglene for kansellering ovenfor.